גאורגיה – טיול להרי הקווקז העליון.

טיול לקווקז העליון – הדרך הצבאית.

לאחר בילוי של יומיים בעיר הבירה של גאורגיה- טביליסי, החלטנו לנסוע לעבר ההרים הגבוהים, לספוג קצת טבע, נופים ותרבות גאורגית מקומית.

משך הטיול יומיים מלאים עם עצירת לילה בעיירה קזבגי.

למי שלא קרא את הפוסט על ההמלצות מטביליסי מוזמן להיכנס לכאן.

נסענו לטיול בנות, 3 חברות טובות, ולשמחתנו מצאנו מדריכה מקומית מדהימה בשם אנסטסיה, אנה כמו שהיא מבקשת שיקראו לה.

קיבלנו עליה המלצה חמה.

אנה מעל לכל היא נהגת זהירה, יתרון עצום בכבישי גאורגיה שלא תמיד הכי חדישים ורחבים, דוברת אנגלית מצוינת, חברותית וזורמת.

משלישית בנות ממש הפכנו לרבעיה.

לאנה ידע נרחב על כל אזורי גאורגיה והיא מסבירה על כל אתר ואתר בצורה קלילה ומעניינת.

לפרטים על אנה, כנסו לאתר שלה כאן, או תכתבו לה ווטסאפ בטלפון 995-579039035, יש להוסיף את הסימן + לפני המספר.

אנה אספה אותנו  מהמלון שלנו, שוטה רוסטוולי הנהדר בשעה 9:30, ברכב יונדאי סונטה מרווחת, ברכב יש מוזיקה כיפית, ומטענים לטלפון נייד למי שצריך.

נסענו לעבר ההרים, ומהעיר טביליסי המלאה בבניינים מיוחדים, תוך כ 15 דקות נסיעה הרגשנו בטבע המקסים.

דוכנים לממכר מיץ רימונים בצידי הדרך.

בדרך עצרנו בסופר כדי לקנות שתיה וצידה לדרך, ליד הסופר היה צ’יינג’ טוב לפריטת כסף.

התחנה הראשונה שלנו הייתה עיר הבירה לשעבר של גאורגיה הנקראת מצחטה, הממוקמת במפגש הנהרות קורה וארגווי.

העיר מרוחקת כ- 27 ק”מ בלבד מעיר הבירה טביליסי, ולמי שקצר בזמן ולא לוקח יום טיול לקווקז העליון, מומלץ לו לבקר במקום במסגרת טיול יומי קליל.

עצרנו במנזר הצלב ג’ווארי שממנו יש נוף מרהיב לעבר חיבור שני הנהרות, ובכלל נוף מפעים לעבר האופק והעיר .

בתקופת הסתיו הנופים באזור בצבעים חמים של חום, צהוב וכתום, ובאביב הנוף משתנה לירוק עז על גווניו השונים.

באזור המנזר תמצאו תיירים רבים, דוכנים לממכר עבודות יד, וסוסים וחמורים משלימים את האווירה.

הנוף מהמנזר לעבר חיבור שני הנהרות.

תחנה שניה עצרנו לתצפית מדהימה ליד אגם זינוואלי, אגם שמימיו בצבע טורקיז עז, מראה מדהים ששווה עצירה וצילומים יפים.

משם נסענו למצודת אנאנורי, הנבנתה במאה ה-16, שם הייתה לנו עצירה ארוכה.

נכנסנו למצודה, טיילנו בין השרידים, ירדנו לחוף של אגם זינוולי, לא נכנסנו למים, אך לדברי אנה בקיץ , התושבים רוחצים באגם.

נהנינו משמש חמימה על שפת האגם, ופרשנו את דגל גאורגיה שלנו כשמיכת פיקניק.

למעוניינים יש אפשרות להשכיר במקום סירת פדלים או משוטים.

במקום יש שוק מקומי המוכר מזכרות, מזון מסורתי, ומיץ רימונים טרי- טרי.

אגם זינוואלי.

לאחר הסיור במצודה  אנה הסיעה אותנו לראות מחזה טבע מדהים, התמזגות של שני נהרות ארגווי הבהיר והכהה שמאחורי עומד סיפור מעניין שאנה סיפרה לנו.

נהר הארגווי שאורכו 112 ק”מ, נשפך לנהר הקורה קילומטרים בודדים מהסכר ליד העיר מצחטה.

משם נסענו למסעדה מצוינת בצד הדרך הנקראת  HB GUDAURI    , מסעדה המעוצבת בסגנון גרמני מסורתי, אך מגישה אוכל גאורגי ובינלאומי נפלא, המחירים ממש מצחיקים והמנות ענקיות. מומלץ!

והנוף מסביב הוא כמובן בונוס נוסף.

,תופעת טבע מדהימה, שני צבעים לנהר.

המשכנו בנסיעתנו לכיוון עיירת הסקי גודאורי, ראינו שם תנופת בניה לקראת עונת הסקי הקרובה ולזו שאחריה, בקיץ ובסתיו העיירה מנומנמת, אך הנופים שם מהפנטים, והמון תיירים מגיעים כדי לעשות מצנחי רחיפה, ולטייל במסלולי הטבע הרבים מסביב.

בגודאורי הגענו למקום קסום שנקרא אנדרטת החברות בין רוסיה לגאורגיה, זוהי עצירת חובה כדי להשקיף על הנופים, ליהנות מדוכנים עם מטעמים טעימים, להיפגש עם עוד קבוצות של תיירים מכל העולם וכמובן למצוא חברה מומלצת למצנחי רחיפה.

אני בחרתי לנסות לראשונה בחיי מצנח רחיפה, עלות סבירה של 250 לארי. רכב מגיע לאסוף אתכם מאזור האנדרטה, ומסיע אתכם במעלה הכביש לטופ של ההר, שם יחכו לכם מדריכים מקצועיים ויציידו אתכם במצלמת גו פרו לצילומים עצמיים.

את הסרטון שהסרטתם הם מעלים ליוטיוב.

אחת החוויות שעברתי בחיי, להרגיש כמו ציפור חופשיה.

המדריך שהטיס אותי היה מקסים וכל הדרך שוחחנו על הנופים הקסומים.

משך הרחיפה כ- 15 דקות. כיף אדיר!

לסובלים ממחלת ים וסחרחורות מומלץ לקחת טיפול תרופתי לפני, לצערי לא לקחתי וירדתי עם בחילה קשה ובסופה הקאה. טוב נו זו גם חלק מהחוויה.

הנוף מאנדרטת החברים בגודאורי.

לאחר המצנחי רחיפה, נסענו למלון שלנו, מלון משפחתי קטן מול הר הקזבגי הנישא לגובה של כ -5050 מטר.
שם המלון HILLTOP והוא שוכן בעיירה הקרויה על שמו.
קיבלנו חדר נעים לשלישיה במחיר מגוחך, החיסרון היחיד שהמלון ממש חדש, וחדר האוכל היה בבניה, אך נפתח כחודש לאחר שחזרנו, כך שאם אתם קוראים את הפוסט היום, יש חדר אוכל הכולל ארוחת בוקר מסורתית.
המלון ממש קרוב למלון הכי יוקרתי ורומנטי באזור, עליו תקראו בפסקה הבאה, כך שחוץ מלישון לילה, את ארוחת הערב והבוקר אכלנו שם, במרפסת דק עם ספות סתלבט לנופים שלא נקלטים.

המלון שלנו בקזבגי, מומלץ חדר בקומה השניה.
החדר שלנו במלון HILLTOP
הנוף מהחדר.

מלון ROOMS הרומנטי.

מלון ROOMS הוא מלון 4 כוכבים מומלץ מאד בגאורגיה כולה.

המלון מתאים לחופשת ספא זוגית או עם קבוצת חברים.

חדרי המלון מקסימים ורובם פונים לנוף הר הקזבגי המרשים,גם החדרים הפונים לצד השני פונים לנוף יפה.

לצערנו לא סגרנו לילה שם, כי היינו 3 בנות וזה הכפיל לנו את המחיר.

היתרון בלקחת מלון ליד, שניתן להשתמש במתקני מלון ROOMS גם אם אתם לא אורחי המלון.

ניתן להגיע לארוחת בוקר המדהימה שלהם שעולה כ- 55 לארי – שווה כל לארי!

ניתן להזמין טיפולי ספא מפנקים ולהשתמש בבריכה המחוממת ובמתקני הספא האחרים.

טיפולי ספא מומלץ להזמין יומיים לפני.

אין ספק שאם אבוא שוב לחופשה זוגית, אשהה במלון הזה.

3 ימים של שקט ושלווה מבלי לעזוב את המלון.

לפרטים על המלון כנסו לכאן.

ככה אוכלים ארוחת בוקר מול הר הקזבגי.
הר הקזבגי , מושלג כל השנה.
מקום ציורי.

לאחר שנת לילה טובה במלון שלנו, התהלכנו 5 דקות ברגל לארוחת הבוקר המעולה של מלון ROOMS, ארוחת הבוקר מלאה בכל טוב, חביתות בהזמנה אישית, כל סודי הקפה, פירות טריים, עוגות משובחות ועוד המון מאכלים טעימים.

אנה המדריכה שלנו (שישנה בגסטהאוס מקומי) הצטרפה אלינו לארוחה.

2 חברותי ממש עפו על המלון והחליטו להשאר במרפסת המהפנטת ואני ואנה יצאנו לטיול של כשעתיים לבד.

קפה רותח עם קצפת 🙂

נסענו אני ואנה למעלה ההר כדי לצפות בהר הקזבגי ולעלות לכנסית השילוש הקדוש המרשימה בקצה ההר.

הנוף מלמעלה פשוט ישאיר אותכם פעורי פה.

כיף לטייל במיוחד שזוכים למזג אוויר בהיר ולראות מעולה.

הנוף המדהים מכנסיית השילוש הקדוש לעבר העיירה קזבגי.

לאחר הטיול בכנסיה, ירדנו במורד הכביש  ונסענו לצפות בנקיק דאריאל-DARIAL, נוף מקסים, ולמי שבעניין ניתן לעשות שם מסלול הליכה של מספר שעות.

לפי דעתי הנוף באביב עם כל הירוק מסביב, הוא הכי מדהים.

בסתיו יש את הגוונים הצהובים והכתומים, כל אחד למה שיותר מתחבר.

נקיק דאריאל.

מהנקיק נסענו לאסוף את החברות מהמלון, ונסענו לעמק סנו, ראינו פסלי אבן מרשימים, נופים, כבישים פתוחים וריקים, ממש תחושת חופש עילאי, תחושה שהגענו לסוף העולם במרחק של שעתיים וחצי טיסה.

עמק סנו, פסלים מפוזרים בדרך.
אין מחיר לחופש.

משם נסענו לכיוון העיר טביליסי, נסיעה של כשעתיים וחצי שעברה בנעימים, אנה היא אשת שיחה מאד מעניינת, אפשר לצחוק איתה על כל דבר, בדרך עוד עצרנו לעצירות קצרות לקפה או לנקודות חן מעניינות.

הגענו לטביליסי בשעות אחה”צ למלון שוטה רוסטוולי, שם שמרו לנו את אותו החדר שישנו בו בתחילת הטיול.

נפרדנו מאנה המקסימה, ויצאנו לעשות מסז’ מפנק במכון שהומלץ בפוסט על טביליסי, לאחר המסז’, הלכנו ברגל לכיכר החירות ומצאנות סלון יופי שנקרא אנג’ליקה, באחד הרחובות הראשיים היוצאים מהכיכר, ממש ליד דוכן הקיורטוש האלוהי.

פן עלה לנו כ- 27 לארי, ולק ג’ל 50 לארי, יותר מחצי מחיר מהארץ.

לקריאת הפוסט המלא על טביליסי וכל האטרקציות שיש לעשות שם כנסו לכאן.

מוזמנים להמשיך לעקוב גם בטלגרם שלנו.

המשך טיולים טובים ומאושרים.