השמים פתוחים- ברוכים הבאים לקרואטיה

תמיד ידעתי שאהיה על אחת הטיסות הראשונות ברגע שיפתחו את השמיים לבעלי דרכונים ישראלים, ללא חובת בידוד.

לקראת סוף אוגוסט נפתחו לישראלים שלוש מדינות :קרואטיה, בולגריה ויוון.

בעלי רן, שיחיה,לחץ יאללה בואי לקרואטיה, מזמן, כמו כולנו, לא טסנו.

ובעודי מטיילת עם הילדים בארץ, ואפילו נהניתי,  רן שמר את ימי החופשה שלו לחו”ל.

עשינו בדיקת קורונה בחינם דרך קופת חולים כללית וקיבלנו תשובה תוך 24 שעות,

כיום עד שיהיו בדיקות בעלות סמלית בנתב”ג, נאלץ לבצע בדיקות באופן פרטי בבתי החולים בעלות של 297ש”ח.

טסנו לטיול זוגי, המתאים גם למשפחות עם ילדים, אך הפעם חששנו לקחת את הילדים, גם מבחינת קורונה וגם פחדנו שאולי אין מספיק אטרקציות מלהיבות כמו שהם אוהבים באוסטריה. טעינו בעניין האטרקציות.

בלי שום תכנון מוקדם, ועם קצת לחץ לפני הטיסה, מצאנו את עצמנו במדינה חדשה, שלא ממש ידענו עליה יותר מידי.

אתחיל דווקא מהסוף: היה לנו טיול מושלם, ודווקא בגלל שלא תוכנן כראוי הופתענו מכל מקום ואתר, והערכנו כל רגע ורגע בטיול הזה.

לכל מי שרוצה לראות את המסלול כולו דרך סרטונים והסברים מוזמן לעקוב ולצפות בהיילייטס “קרואטיה” באינסטגרם שלי.

בקרואטיה בימי קורונה עטיית מסכה במקומות סגורים בלבד, המטבע המקומי הוא הקונה השווה בערך כחצי שקל.

כשתנחתו בקרואטיה, תרדו מהמטוס לפי סדר שורות הישיבה, בביקורת הדרכונים תציגו את אישור הכניסה לקרואטה, ואת בדיקת הקורונה השלילית, שני הדפים הנ”ל נלקחים על ידי הפקיד לכן ממליצה לצלם לכם עותק.

סים מקומי רכשנו בקיוסק קטן, פשוט תפנו ימינה באולם הנוסעים ולא תפספסו, מחיר: כ- 45 ש”ח לשבוע לשיחות מקומיות ואינטרנט ללא הגבלה.

מוזמנים ללחוץ על ראשי הפרקים, ולהגיע למה שמעניין אותכם.

הזמנת כרטיסי טיסה, בדיקות קורונה וכל מה שצריך לדעת לפני טיסה לקרואטיה.

חברת התעופה ישראייר הייתה הראשונה לפתוח את השמיים עם מחירי טיסות הוגנים של 199$ לאדם, עם טרולי עד 8 ק”ג (ניתן גם להביא תיק גב).

בשלב הראשון קנינו כרטיסים.

מרוב ההתרגשות חום גופי עלה ל 37.5 למשך מספר ימים, זהו הייתי בטוחה שאכלתי אותה.

קבענו בדיקת קורונה דרך קופת חולים כללית, 48 שעות לפני הטיסה, כי ככה דורשים בכניסה לקרואטיה.

את הבדיקה עשינו במתחם הדרייב אין בגני יהושוע, וקיבלנו תוצאות לאחר 24 שעות – כמובן שליליות, תודה לאל, אבל אין ספק שכל המתח לפני הטיסה פגם מאד בתכנון, האי וודאות הזאת, לגמרי הרסה את החוויה, אך לאחר שעלינו על הטיסה, הכל נשכח כלא היה.

חשוב שתוצאות הבדיקה יהיו באנגלית.

עשינו את הביטוח הרפואי המורחב של פספורטכארד, הכי מורחב שיש, כ- 9.5$ ליום, המכסה גם ביטול נסיעה במקרה שאחת הבדיקות יוצאת חיובי.

24 שעות לפני הטיסה יש למלאות באתר משרד הבריאות טופס בקשה יציאה מהארץ להלן הטופס.

הטופס מאד פשוט ולא מסובך, יש להדפיס אותו ולהביאו לשדה התעופה.

חשוב!! בחזרה לישראל יש למלאות טופס כניסה לישראל, 24 שעות לפני הטיסה,להלן הטופס.

מומלץ להדפיס במלון שאתם שוהים בו, למרות שהטפסים נשלחים גם למייל.

הטפסים הנ”ל נבדקים רק בשדה התעופה בישראל.

לנכנסים לקרואטיה יש להציג טופס כניסה לקרואטיה, שאותו ממלאים לפני הטיסה באתר משרד התיירות הקרואטי, להלן הטופס.

בטופס הקרואטי עליכם לציין היכן אתם שוהים, תאריכים וכתובת.

הם מסתכלים/שואלים בעיקר על הלילה הראשון לכן מומלץ להזמין מראש, לגבי יתר הלילות אמנם רשמנו מקומות, אך לא שאלו כלום.

יום הטיסה המיוחל הגיע, הגענו בהתרגשות לנתב”ג השומם, כשעתיים לפני הטיסה בלבד,מסרנו את הבדיקות קורונה ואת טופס היציאה מהארץ, ותוך כ 20 דקות היינו כבר במתחם הדיוטי פרי הסגור.

המקדונלדס, ובית הקפה אילנס פתוחים לממכר מזון ושתיה, ובסוף השרוול יש דיוטי פרי קטן, אך אין אפשרות להשארת הפריטים בארץ.

הטיסה יצאה בזמן, לאחר שקיבלנו הודעה על דחייה מהצהריים לערב, בהודעה מראש.

משך הטיסה 3 ורבע שעות.

בטיסה תקבלו בקבוק מים אישי, והצוות מקפיד שכל הנוסעים עם מסיכות לאורך כל הטיסה.

תאי שירותים יש בסוף המטוס בלבד.

הירידה מהטיסה מתבצעת לפי סדר השורות כדי למנוע צפיפות.

שכירת רכב

לאחר השוואת מחירים, הזמנו רכב מאתר האינטרנט של שלמה סיקסט, קטגוריה B רכב מסוג פולקסווגן פולו ידנית, ממוזגת בעלות של 144 יורו ל 6 ימים מלאים.

המחיר באתר כולל בתוכו את כל הביטוחים, למעט שמשות, מראות ומרכב תחתון להם יש השתתפות עצמית מסויימת, ניתן לשדרג בדלפק ההשכרה את הביטוח, אך כשהגענו אליהם, הם טענו שאנחנו מכוסים לגמרי.

פעם ראשונה שלא התבקשנו להוסיף או לשדרג.

השירות בדלפק היה חם ולבבי וקיבלנו שדרוג לקלאס C ללא תוספת – פיג’ו 308 ידנית, נוחה ומרווחת.

נסיעה של כ- 25 דקות הביאה אותנו למלון המהמם שלנו במרכז העיר זאגרב.

המלצה על מלון מעולה בזאגרב.

הגענו למלון המלכותי שלנו בשעה 23:00 בלילה, עייפים ומרוצים.

HOTEL ESPLANADE ZAGREB

המלון ההיסטורי הזה, הבנוי בסגנון ארט נובו, נבנה בשנת 1925 ליד תחנת הרכבת בו עברה האוריינט אקספרס המיתולוגית.

נוסעי הרכבת היו שוהים במלון היוקרתי הזה שעם השנים הפך לסמל ויוקרה בעיר זאגרב.

איך כשתכנסו תרגישו שאתם בתקופה אחרת, וזה מה שמייחד את המלון ממלונות אחרים.

קיבלנו חדר בקומה הראשונה, וכשנכנסנו היינו בהלם,שודרגנו לסוויטה יפיפה וענקית הכוללת חדר שינה ענקי, וסלון, עם המון פינוקים.

מכונת נספרסו, פרלינים קטנים כקבלת פנים, מוצרי ל’אוקסיטן יוקרתיים בחדר האמבטיה, מיטה ענקית והכי נוחה שישנו בה אי פעם.

פשוט וואו, דמעות של אושר הציפו את עיני, לאחר תקופה לא פשוטה שעברנו (כמו רובנו) בתקופת הקורונה ההזויה הזאת.

באופן כללי, כל חדרי המלון ענקיים ומפנקים, כך שאם תזמינו את החדר הכי בסיסי תקבלו את הפינוקים והנוחות גם שם.

לאתר המלון בבוקינג, שם מצאתי מחירים שווים כנסו ללינק הזה.

קרואטיה
חזית המלון, מוקפת גנים ומזרקה מרשימה.

בבוקר התעוררנו מוקדם כדי לנצל כמה שיותר את היום, וכך עשינו בעצם כל יום, כי אחרי תקופה ללא חו”ל רצינו למצות עד תום את הזמן שלפננו, שמי יודע אם יחזור בעתיד הקרוב.

ארוחת הבוקר בסגנון א-לה קארט (אין בופה בגלל הקורונה), קיבלנו תפריט עם מבחר גדול של מטעמי בוקר איכותיים, מאפים, ריבות,גבינות, מיץ תפוזים סחוט טבעי, שיקים מפרות טריים, אגס בנדיקט על מצע של בריוש, קינוחים, פרות והרשימה ארוכה.

ארוחת הבוקר מוגשת במסעדה מלכותית או במרפסת המעוצבת של המלון, בקיץ מומלץ לשבת כמובן באוויר הפתוח, מזג אוויר אירופאי חמים.

פנקייקס לארוחת בוקר
קפה איכותי חזק על הבוקר, זריקת מרץ לתחילת הטיול.

בשעות אחר הצהריים יש במרפסת המלון מסיבת תה, AFTERNOON TEA, ממש כמו בלונדון.

לאחר שיטוט רגלי של יותר מחצי יום בעיר חזרנו למלון ותמורת סכום סמלי של כ- 50ש”ח תוכלו להתפנק במסיבת תה מהממת.

אתם יכולים לבחור איזה קנקן תה שתרצו, ולזה מתלווה מגשיות על קומות עם כריכונים איכותיים וקינוחי מיני מטריפים.

חוויה ייחודית שיש רק במלון אספלנדה. ממש נהננו ושמחנו שהתנסינו, לא נעים להודות שבלונדון לא ניסינו כי שם בקושי ישבנו ורק חווינו מראות וטיילנו.

מסיבת תה -AFTERNOON TEA

יום טיול בזאגרב.

בגלל שבאנו לזאגרב בעיקר לטעימה יומית, החלטנו לקחת מדריכה לשעתיים קלילות שתכיר לנו את העיר. דוריס החביבה פגשה אותנו בלובי המלון, והביאה עמה 2 כרטיסי זאגרב קארד הנותנים שימוש חופשי בתחבורה ציבורית, וכניסה חינם לכמה מהאתרים החשובים בעיר, בנוסף הכרטיס מקנה הנחות למסעדות, בתי קפה, מספר חנויות, מלונות והשכרת רכב.

אנחנו רכשנו את הכרטיס ל 24 שעות, אך ניתן לרכוש גם ל- 48, או 72 שעות.

לכל הפרטים על כרטיס התיירות כנסו לאתר הזה.

המחירים שווים לכל נפש, וממליצה לרכוש גם אם לא משתמשים בכל האטרקציות.

לגבי דוריס המקסימה, ניתן ליצור איתה קשר דרך האתר הזה ולתפור לכם סיור לפי בקשתכם.

לדוריס ידע נרחב על העיר, התחלנו את סיורנו בתחנת הרכבת שבו עברה האוריינט אקספרס, עברנו דרך מספר מוזיאונים, גנים מטופחים עם מזרקות מים מרשימות, בנייני ממשל, שגרירויות והכל במרחק הליכה, מלווה בהסברים מעניינים, נחרדנו לראות כמה בניינים הרוסים העומדים בשיפוצים עקב רעידת האדמה המחרידה שהתרחשה במרץ האחרון, לא מספיק הקורונה, גם רעידת אדמה בעוצמה של 5.6 אשר גבתה את חייה של נערה.

רעידת האדמה נכרת במספר רב של בניינים בעיר, אך העירייה דואגת לשיפוצם ולהחזירם למעמדם.

הגענו לכיכר המרכזית של העיר, כיכר מרשימה עם המון קווי טראמים כחולים, ממש מול הכיכר תבחינו בבניין גבוה, ואם יש לכם את כרטיס התיירות ממליצה לעלות לתצפית על העיר, 360 מעלות של נוף עם המון ירוק וגגות אדומים.

הכרטיס התיירותית של העיר, מומלץ למי שרוצה לחוות כמה שיותר אתרים במחיר סמלי.
הנוף מהתצפית.

בכיכר העיר יוצא רחוב אחד ארוך שהוא רחוב קניות עם המון חנויות מקומיות וגם רשתות בינלאומיות, המחירים זולים מישראל.

אנחנו נכנסנו לבית כלבו בשם מולר, יש אותו בעוד ערים בעולם, מאד נוח, יש לו מספר קומות, לא גדולות, ויש שם הכל מהכל, צעצועים וממתקים לילדים במחירים זולים.

קנינו שקית מלאה בסוכריות של HARIBO תענוג, בכל זאת באנו רק עם טרולי וטסנו בלי מזוודה כמו ברוב הטיולים.

ליד הכיכר המרכזית יש שוק מאד נחמד בשם DOLAC MARKET הפתוח כל יום משעות הבוקר עד שתיים בצהריים, השוק מתחבר עם שוק הפרחים המקומי וניתן לרכוש שם פרות, ירקות ושאר מזכרות. כיף לטייל שם ולספוג את האווירה.

מלא מזכרות באיזור השוק והכיכר המרכזית.

הכיכר המרכזית וסביבתה שייכים לעיר התחתית, בעיר התחתית תמצאו פוניקולר, הקצר בעולם, כ- 65 מטר אורך לתר דיוק, המעלה אתכם לעיר העליונה, שם נמצאים בנייני ממשל מרשימים כנסיות עתיקות, רחובות צרים ומעניינים המלאים במסעדות ובתי קפה לרוב, כיף פשוט ללכת לאיבוד ולצלם צילומים יפים. בעיר העליונה נתקלנו בבית ספר יסודי של יהודים, בית ספר קטן, אך מרשים, ביקשנו מדוריס שתכניס אותנו לשם, והיא הכירה לנו מורה ישראלית שחיה בזאגרב שעשתה לנו סיור ממש מעניין בין כותלי בית הספר המיוחד הזה.

בית הספר מיועד לכיתות א, עד ח’ ולומדים שם בעברית, וקרואטית, בכל כיתה כ- 13 תלמידים בלבד.

בית הספר היה סגור בשל החופש הגדול, אך היו שם מספר אנשי צוות שסידרו את הכיתות ושמחו על ביקורנו וקיבלו אותנו בסבר פנים יפות ובהסברים מעניינים.

את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדה מקומית, לא טרחתי לזכור את שמה כי לא נפלנו מהאוכל שם, אז ממליצה לכם לשבת במסעדות שמדורגות גבוה בטריפאדוויזור.

בעיר העליונה יש אטרקציה מבוקשת, מוזיאון הלבבות השבורים, לא הספקנו להיכנס, אז אם יש לכם זמן, שווה להקדיש כשעה.

מבט מהעיר העליונה לעיר התחתונה.
הקתדרלה של זאגרב.
כנסיית סן מרקו בעיר העליונה.
הכיכר המרכזית, והטראמים הכחולים.
זאגרב היפה, רק ללכת ברגל וללכת לאיבוד.

לסיכום הביקור בעיר, יש באמת הרבה לראות ולחוות, פשוט זמננו היה קצר והעדפנו לספוג את הטבע הירוק בטיול, ופחות ערים הומות אדם, למרות שזאגרב הייתה די ריקה מתיירים לקראת סוף הקיץ, וגם מן הסתם, קורונה טיים.

למי שזמנם בידם  ממליצה לבקר בגן החיות, ובגנים הבוטניים הנמצאים ליד מלון אספלנדה.

חזרנו למלון שלנו בשעות אחה”צ, למסיבת התה המסורתית ובשעה 18:00 נסענו לכיוון הטבע של אזור גן העדן בפליטביציה..

50 גוונים של ירוק איזור ההרים והטבע של פליטביציה.

נסיעה של שעתיים בתוך גלויה ירוקה ואפילו פרות הביאה אותנו לעיירה בשם גרבובץ, שם הזמנו 3 לילות בבית של זרינקה.

בית ענקי שהוא בעצם כמו גסטהאוס/מלון עם 8 חדרים זוגיים ודירה אחת המתאימה למשפחה.

הצלחנו לתפוס את החדר האחרון, באמת מזל כי זה מקום מבוקש, ולנו הוא הכי הזכיר את החופשות האהובות באוסטריה.

לכל חדר מרפסת או טרסה עם פרחי גרניום והנוף להרים ולגבעות הירוקות פשוט וואו לעיניים.

כל כך התגעגענו לנופים הללו, ששוב, הערכנו כל רגע בישיבה במרפסת עם כוס קפה של אחר הצהריים.

החדרים הזוגיים כוללים מיטה זוגית רחבה, מקלחת ושירותים חדשים לגמרי, ריהוט רומנטי, מייבש שיער, מוצרי טיפוח, מיני בר, כספת, והבונוס, כל יום מסדרים את החדר ומחליפים מגבות.

גולת הכותרת של המקום מעבר לנוף הן המארחות, זרינקה ובתה ברברה, הלבביות והמיוחדות, מכינות כל בוקר ארוחת בוקר מושלמת הכוללת הכל – כלול במחיר החדר, ברברה מכינה עוגות טעימות, בורקסים ומאפים טריים, והן נהנות לחלק לאורחים טיפים טובים על האזור.

ומה הכי מגניב? זרינקה מחלקת לאורחים שקיות אוכל ריקות שאותם תוכלו למלאות בפרות ובמאפים לטיולכם בפליטביציה ובאזור, זה ממש כיף כי בדרך כלל אנחנו לא מורגלים להוציא אוכל מארוחת בוקר במלונות.

הגסטהאוס נמצא כ- 8 קילומטר בלבד משמורת הטבע פליטביציה.

להזמנות לינה אצל זרינקה וברברה המקסימות, כנסו לאתר:

HOUSE ZRINKA

המקום מדורג 9.9 בבוקינג.

המוף שלנו, וואו לעיניים.
ארוחת בוקר טובה.
חדר האוכל.

כפר המפלים ראסטוקה.

לאחר ארוחת בוקר מעולה אצל זרינקה, נסענו כ- 25 דקות צפונה לכפר האגדות ראסטוקה, זהו כפר קסום הבנוי סביב מפלי מים מרהיבים, ונהר הקורנה עובר במרכזו.

בוויז תכוונו למסעדת PETRO  ותחנו את רכבכם באיזור המדחנים- חניה בתשלום סמלי.

בכפר יש מרכז מבקרים עם כניסה לשמורה יפה בעלות סמלית, רוב המבקרים לא נכנסים לשמורה אלא עושים סיבוב מבחוץ, שגם שם אגב ניתן לראות מפלים יפים.

לקחנו את היום באיזי, ישבנו ליד המפלים הקרירים, טיילנו בנקיקים שיורדים למטה, נופים יפים, הכל ירוק ומאד מרשים, ממליצה להיכנס לשמורה הקטנה, יש שם אפילו בתים קטנים שניתן להיכנס עם ריהוט ואביזרים מסורתיים, וברקע מוזיקה עממית.

את ארוחת הצהריים אכלנו במסעדת פטרו בכפר, זוהי המסעדה הכי מוכרת שם, ויש עוד מסעדה שנקראת אמבר שגם קיבלה ביקורות מעולות, אך היא נמצאת במעלה הגבעה ואילו פטרו ממש על המפלים, שתיהן מומלצות.

פטרו לא הכי זולה, יחסית לקרואטיה, והאוכל בעיננו היה בינוני פלוס, כל המנות העיקריות מגיעות ללא תוספת, ותוספות בתשלום נוסף ואפילו על רטבים או קטשופ בתוספת תשלום, אבל האווירה במקום שווה את הכל, איפה עוד תשבו במקום כזה?

התמונות מהכפר ומהמסעדה יכניסו אותכם לאווירה.

כפר המפלים ראסטוקה
הנוף ממסעדת פטרו.

הרבה מכם שאלתם אותי אם אפשר להכנס למים בבריכות והמפלים של ראסטוקה והתשובה היא לא, גם כי אסור וגם כי המים קפואים, אבל מספר דקות הליכה ממסעדת פטרו או השמורה, תוכלו לשחות בנהר הקורנה, פשוט לכו ברגל תחצו את הגשר, ממולכם למעלה תראו שלט של מסעדת אמבר, אחרי הגשר תפנו שמאלה, לכו כ- 50 מטר עד למעבר החציה, תחצו אותו, המשיכו שמאלה עד שתראו חניה עם מדחן ורדו במדרגות מהחניה לכיוון הנחל המקסים, שם אפשר לשחות בכיף, לשכשך רגליים, לקפוץ למים ממקפצה גבוהה, לעשות פיקניק על הדשא, ואפילו ליהנות ממתקני שעשועים לילדים.

כאן מותר לשחות, לעשות פיקניק, ופשוט להרגע.

גן עדן - שמורת פליטביציה.

שמורת אגמי פליטביציה, מילה נרדפת לגן עדן.
היופי של המקום לא נקלט!!
צבע המים הנדיר, המים הכי נקיים שתראו בחייכם וזאת הודות לשמירה המוקפדת של הטבע, אסור להכנס למים, אסור להאכיל את החיות, הכל נקי ושליו.
זוהי שמורת טבע מאד מתויירת ובחודשי הקיץ יש תורים אימתניים בכניסה, ועל השבילים יש צפיפות של תיירים ואנשים, אבל מה? לנו היה מזל, עוד יתרון של הקורונה… יש הגבלה במספר המבקרים, ובסוף אוגוסט גם ככה כמעט ולא היו תיירים אז מצאנו את עצמנו כמעט לבד!!! עם כל הטבע המהמם הזה, פשוט וואו גדול.
אנחנו בחרנו לבלות בשמורה יומיים, יום אחד הגענו ב 17:00 ישר אחרי הביקור בראסטוקה ,נסענו לכניסה מספר 1 ועשינו את מסלול B שנחשב כמסלול באגמים/ מפלים תחתונים,הכולל הליכה של כ-4 ק״מ עם שיט בסירה.
מסלול כיפי שעבר ממש מהר כי היה די ריק.
מאד כיף להגיע אחר הצהריים, פחות אנשים ( גם לא בימי קורונה), וגם פחות חם.

בטבע כולם ללא מסכות, רק בסירה ובאוטובוס חובה עטיית מסכה.
למחרת בבוקר קמנו מוקדם והיינו ב 9:30 בפארק שגם היה ממש ריק, הפעם בחרנו במפלים העליונים הנמצאים בכניסה 2, מסלול E , כ-5 ק״מ שעוברים ממש מהר.
למי שזמנו קצר ממליצה להתחיל בכניסה 2 האזור של המפלים העליונים קצת יותר יפה.
למי שבא ליום שלם ממליצה על מסלול H ( כניסה 2), שבעצם זה שילוב של שני המסלולים שאנחנו עשינו.
אנחנו העדפנו לטייל ברוגע בשמורה ולכן פיצלנו לנו ליומיים, ישבנו ליד האגמים, עשינו פיקניק ונהנינו מהלבד והשקט שלנו.

היה קשה לעזוב, ממש גן עדן.

מומלץ ורצוי להזמין כרטיסים מראש כדי להימנע מתורים בכניסה, וגם כדי לשריין לכם מקום מובטח.

חבל להגיע לגן העדן ולגלות שלא תוכלו להיכנס.

לפרטים נוספים על הפארק, מחירים, מסלולים ועוד עניינים כנסו לאתר.

צאו מהנייד ותחוו את המקום עם העיניים, יופי שלא נקלט.
גן עדן.

בשמורה עצמה יש לאורך המסלול קיוסקים לממכר קפה, שתייה, סנדויצ’ים וחטיפים, בנוסף יש במקום מסעדות נחמדות, אך אני רוצה להמליץ לכם על מסעדה טובה שזרינקה המליצה לנו, שנמצאת בין פליטביציה לבית של זרינקה, כ- 10 דקות נסיעה מהפארק.

שם המסעדה DEGENJA

מסעדה חדשה שנפתחה בנובמבר 2019, הפיצות שם ממש מומלצות.

אכלנו שם פעמיים.

אטרקציות סביב פליטביציה

רבים מהמבקרים בפליטביציה באים לכשעה-שעתיים לכפר ראסטוקה וליום שלם בפליטביציה וממשיכים הלאה ליעד הבא, ולא מקדישים מחשבה נוספת לאזור.

אנחנו בחרנו להישאר 3 לילות, כי לאזור יש הרבה מה להציע למשפחות עם ילדים וגם לזוגות שאוהבים אקסטרים וטיולים כמונו.

כמובן שלא הספקנו את הכל, אבל לא תאמינו כמה יש לעשות, החל מטרקטורונים בטבע, רכיבה על סוסים בהרים, 2-3 פארקי חבלים עם מתקני אקסטרים נוספים, פיינטבול, חץ וקשת, שייט קאייאקים, ראפטינג, שחיה בנהרות ועוד.

מצרפת לכם אתר תיירות שמרכז המידע שלו נמצא במרחק 2 דקות נסיעה מהבית של זרינקה (המלון שהמלצתי עליו), שם תמצאו את כל האטרקציות המוצעות.

עוד אתר מומלץ לקייקאקים ולאטרקציות נוספות באזור הר ולביט, כשעה נסיעה בלבד מפליביציה, כנסו לאתר להתרשם מהאטרקציות המוצעות.

האומגה הכי מטורפת.

לאוהבי האקסטרים!! אתם חייבים לעצמכם את החוויה המטורפת הזאת!! תודו לי אחר כך!

אומגה באורך של 1.7 קילומטר, מהירות של 120 קמ”ש (תלוי ברוח).

אחת החוויות של הטיול!!

המקום נקרא ZIPLINE -BE AWARE OF THE BEAR

או גם בשם ZIPLINE PAZI MEDO

המחירים לגלישה ממש נוחים בסביבות 140ש”ח לאדם, וניתן לעשות גם בזוג,  נגיד הורה וילד.

מתאים לילדים מגובה 120ס”מ ובמשקל 40 קילו ומעלה.

ממליצה לשכור גם מצלמת גו- פרו במחיר סמלי.

רן בעלי השכיר גו פרו שמצלמת את הנוף, ואני שכרתי גו פרו סלפי.

בסיום הגלישה הם מורידים לכם את הסרטונים לטלפון הנייד.

מזכרת נפלאה.

הנה האתר שלהם עם כל הפרטים.

מצורף סרטון מהחוויה! אדיר!

אזור Vrhovine

נסענו לאומגה לאחר ביקור בוקר בפליטביציה, מרחק של 40 דקות בלבד, בדרך עצרנו במסעדה כפרית מקומית, עם אוכל מסורתי, נהנינו מהאוכל, הנוף והאווירה והמשכנו לתוך נופי גלויה מהפנטים. ממש אוסטריה לעיניים! היינו בהלם מהנופים היפים שהשתנו לנו מפניה פתאומית ימינה, באתר של האומגה הסבירו לנו שנכנסנו לאזור תיירותי מרהיב שמאד פופולארי למשפחות עם ילדים ויש שם המון אטרקציות שוות בקיץ.

האזור נקרא

Vrhovine

האיזור קסום כמובן כמו שתראו בתמונות.

מאמינה שפעם הבאה שנגיע עם הילדים נשהה באזור הזה, לבנתיים יש הרבה חומר בלשכת התיירות המקומית שלהם, כנסו להתרשמות.

אזור ירוק משופע בהרים והמון ירוק בעיניים. צולם תוך כדי נסיעה.

חצי האי איסטירה

חצי האי איסטירה מתפרס על שטח גדול, בעיני שווה להקדיש למקום כשבוע כי יש המון מה לראות, לצערנו היינו שם רק 3 ימים, וביום האחרון זכינו לחורף אמיתי עם גשמים מרובים, גם סוג של כיף אחרי קיץ רותח בישראל 🙂

אז יצאנו לדרך מהטבע הירוק של אזור פליטביציה, לכיוון העיר אופטיה, מרחק של שעתיים נסיעה מהממת עם נופים שלא האמנו שיש בקרואטיה.

הגענו לאופטיה רעבים, זרינקה המארחת המליצה לנו על מסעדה איטלקית מצוינת שנקראת רוקו, החננו את רכבנו ברחוב של המסעדה, בחניה עם מדחן.

המסעדה היתה מלאה בסועדים, קצת חששנו כי מן הסתם כולם בלי מסכות, הזמנו פיצה שהגיעה ענקית, ולזנית בשר מצוינת, אכלנו מהר ויצאנו.

בכל זאת החלטנו שבטיול לא נהיה במקומות הומים באנשים.

ירדנו עם הכביש, ברגל לכיוון הטיילת של אופטיה, הבתים על ההר מאד מרשימים, הבניה הצבעונית מרשימה, אך לא כל כך התלהבנו מהעיר עצמה, תחושה כאילו היא נתקעה בזמן.

אין ממש חופי ים מסודרים, אלא מעין בריכות ענקיות שגידרו בחומה נמוכה, בחלק מהן יש מתקנים מתנפחים במים, ומתקני שעשועים לילדים, החופים המהממים של איסטירה נמצאים במפרצונים מבודדים, באיים שמצריכים שייט, או בין העיירות הפזורות.

בהמשך אמליץ לכם על חוף מקסים שקרוב למקום הלינה המומלץ שלנו.

לפי דעתי אפשר בכיף לדלג על אופטיה ולהמשיך הלאה לעיירות יפות יותר.

הטיילת באופטיה, שימו לב לבריכות שבנוית בים.
אופטיה

מקום לינה מומלץ - וילה קסומה עם נוף מדהים.

מאופטיה נסענו לעיירה שנקראת BARBAN השוכנת בטבע הירוק של חצי האי, ומשמשת כנקודת מוצא מצויינת לטיול כוכב החצי האי.

כל האזור מלא כרמים ירוקים, ממש אווירה של טוסקנה באיטליה.

הגענו לוילה הקסומה שהזמנו, עם בריכת אין סוף הצופה לאחד הנופים היפים שראינו, פשוט וואו.

שם הוילה : Boutique VILLA STEFANIJA

בוילה יש 7 חדרים בלבד, מה שנותן לכם תחושת פרטיות מוחלטת ואווירה ביתית.

קיבלנו חדר בקומה הראשונה עם מרפסת גדולה שפרחי גרניום אדומים מקשטים אותה.

במרפסת יש פינת ישיבה עם הנוף, פשוט להתעלף ממנו.

החדר מאד נעים ומזמין, וכל חדר בוילה מעוצב אחרת.

דוסקה בעלת הוילה היא אישה מקסימה שסיפרה לנו על החלום שלה לבנות את הוילה ועל הדרך שעברה עד להגשמת חלומה.

דוסקה מנהלת את הווילה בחביבות ומכל הלב, בעלה איגור הוא השף של המסעדה שארחיב עליה בהמשך.

לזוג יש כלב גולדן רטריבר מקסים בשם בון, הוא מאד חברותי ואוהב לבלות עם האורחים.

בנוסף לברכה ולמסעדה, במקום יש ספא, סאונה, ג’קוזי וחדר טיפולים, כיום בזמן קורונה רק ניתן להזמין טיפולי מסז’ מפנקים.

לעוד פרטים והזמנות כנסו לקישור.

הנוף מהמרפסת שלנו.
החדר שלנו.
הוילה הקסומה

בוילה סטפניה, שאגב נקראת על שם הסבתא האהובה של דוסקה, שמאד האמינה בחלום של נכדתה האהובה, ונפטרה בגיל 94 לפני 4 שנים בשיבה טובה.

הלינה בוילה כוללת ארוחת בוקר כפרית מעולה, הכוללת מיצים, חביתות לפי בקשה, גבינות, ירקות, יוגורטים, פירות טריים כמו תאנים שנקטפו מהעץ בגינה, קפה לבחירתכם וכמובן הנוף.

ניתן לאכול את ארוחת הבוקר בלובי או בחוץ ליד הברכה.

חלק מהלובי עם ציור של סבתא סטפניה
ארוחת בוקר נהדרת.
אין על שעות הדמדומים באירופה.
דוסקה והכלב בון
בון המתוק.

מתנצלת על ריבוי התמונות, פשוט כל כך התלהבנו מהמקום ומהנוף שכל יום חזרנו בשעות אחר הצהריים המוקדמות כדי להספיק לשתות את הקפה שלנו מול הבריכה וסתם לשבת בסתלבט ולא לעשות כלום!! רק לבהות בנוף הזה שיגרום לכם לאתחול מחדש, שתחזרו לארץ.

מסעדת שף בוילה סטפניה.

החל מהשעה 18:00 האזור ליד הברכה הופך למסעדה מצליחה, מסעדת שף עם אוכל אלוהי, שאותו מכין בעלה של דוסקה.

יש צורך להזמין מקום מראש כי מספר המקומות מוגגבל, וזאת כדי לא להפריע לאורחי הוילה.

דוסקה מקבלת רק 4- 5 הזמנות שולחן לערב, ככה שיושבי המסעדה יושבים רחוק זה מזה ובפרטיות, וגם לא מפריעים בכלל לאורחים, מה גם שכל מי שמתארח חייב לשבת ערב אחד ולטעום את הפסטה שנעשתה בעבודת יד, עם פטריות הכמהין שמאד מזוהות עם חצי האי איסטירה.

לקינוח טעמנו עוגת שוקולד נימוחה בפה עם גלידת וניל.

רמה מעל כולם!

למי שלא לן בוילה מומלץ להגיע בשביל האוכל והנוף הנדיר.

לפרטים על המסעדה כנסו לאתר של הוילה.

לביקורות ותמונות מהאתר TRIPADVISOR כנסו.

פסטה עבודת יד עם פטריות כמהין.
עוגת שוקולד אלוהית.

בעיירה ברבן יש גם מסעדה עממית שנקראת PIZZERIA ZARE, למי שמחפש אוכל זול, פיצות טעימות ממליצה ערב אחד גם לאכול שם.

היכן לטייל באיסטירה.

אז כמו שרשמתי באיסטירה ניתן לבלות כשבוע ואף יותר, תוכלו ליהנות משני העולמות, גם חופשת בטן גב בעיירות חוף יפיפיות וגם להיכנס יותר פנימה, כמונו וליהנות מחופשה כפרית בין הכרמים, בחצי האי איסטירה יש שמורת טבע פופולארית, אומגה מלהיבה בעיירה פאזין, פארק מים מלהיב, פארק דינוזאורים ועוד המון לחופשה משפחתית.

מצרפת לכם את האתר של לשכת התיירות, קחו משם רעיונות לאטרקציות ולעיירות מעניינות.

לאתר של חצי האי.

ובענייני קורונה, חצי האי הוא הבטוח ביותר לחופשה בקרואטיה בימים אלו, עם הכי מעט נדבקים, כל יום יש 4-7 נדבקים, לעומת דרום קרואטיה, כמו ספליט וזאדאר ששם מצב התחלואה גבוה יותר, אך שוב, לא כמו בישראל, אלא הרבה פחות!!

אנחנו טיילנו בכמה עיירות יפות שהיפה ביותר שמומלץ להקדיש לה לפחות חצי יום היא רוביני.

ביום טיול אחד קמנו למזג אויר קצת אפרורי ונסענו לעיירה פולה, בפולה תמצאו את האמפי העתיק המפורסם, טיילת נחמדה ממש על קו המים, חנויות תיירים, ובכלל עיירה שמומלץ להקדיש לה עצירה של שעה- שעתיים, כי רוביני הרבה יותר מושכת מפולה, אז אין טעם להתעכב יותר מידי.

האמפי הוא האטרציה הכי פופולארית בפולה, כדי להכנס פנימה יש לרכוש כרטיס כניסה במחיר די יקר במימדי קרואטיה, אך למוזיאון הפנימי הכניסה חינם.

לאחר הביקור הקצר בפולה הגענו לעיר רוביני המהממת, החנינו את רכבנו בכניסה לעיר בחניון גדול המיועד לכל הבאים לביקור, החניה קרובה לטיילת קצרה על הים שם ניתן לצפות בשחפים ובדייגים, ליד הטיילת יש שוק תיירותי המוכר המון מזכרות מעניינות וכמובן המוני מגנטים לאוסף.

רוביני בהשתקפות מראת קטנוע.

נכנסנו לסמטאות העיר העתיקה, הרגשנו ממש באיטליה השכנה, מרוביני ניתן לקחת הפלגה של שעתיים בלבד ואתם בונציה, אך מה לעשות שהעולם השתגע ובזמן טיולנו לישראלים אסור להיכנס לונציה, אבל ת’אמת אהבנו את רוביני יותר.

בתקופת טיולנו היא לא הייתה המונית, במסעדות נחשבות אין צורך להזמין מקום מראש, האווירה חופשית ומשחררת, ומצאנו את עצמנו פשוט הולכים לאיבוד.

בתחילת טיולנו ברוביני החל לרדת גשם כבד, אז ישבנו במסעדה מהממת ממש על קו המים כדי לא להירטב, המסעדה התגלתה כיקרה במימדי קרואטיה, אך כבר הגענו ולא היה לאן לברוח, הזמנו 2 מנות עיקריות ומשקאות קלים, ובסיום הארוחה השמש כבר חייכה, לא זוכרת את שם המסעדה, אבל בננו, רוב המסעדות שאכלנו בהן טובות, פשוט תחפשו מסעדה שנראית לכם לפי הנוף והאווירה, בטוחה שהאוכל שם יהיה טעים.

ברוביני יש המון גלידריות, אבל מה שמוזר זה שאין להם סורבה אמיתי, הכל רק גלידות בטעמים, המחירים ממש זולים, כ-6 שקלים לכדור, אז קינחנו בגלידה בטעם לימון ומלון שאמנם לא היו סורבה, אך עשו את העבודה.

ממליצה בעיקר לטייל בעיר היפה, לספוג את האווירה, לאכול טוב, לקנות מזכרות והנה עברו להן מהר כמה שעות טובות.

מרוביני נסענו לתצפית נוף שנקראת לים פיורד, שימו בוויז ואז תגיעו לכל מיני תצפיות נוף שעולים אליהם מרמפות עם מעט מדרגות, תתעלמו מהם, ותפנו שמאלה מכיוון הכניסה לדרך עפר תמשיכו ישר ואז ממש בפוקס תמצאו מקום מבודד שהוא רק שלכם עם נוף שיזכיר לכם תאילנד, פשוט שבו שם שעה ותעריכו שהגעתם לשם.

ביום האחרון לטיול נפרדנו מהווילה הקסומה של דוסקה, הטיסה שלנו לישראל ב 20:30 בערב, אז יום שלם לפנינו, נסענו לעיירה קטנה ויפה שיש לה עיר עתיקה על גבעה, בשם LABIN, אך רצה אלוהים וכל היום ירד גשם מבול, אז חזרנו לרכב, קצת התבאסנו מהגשם כי העיר העתיקה ממש מהממת וממליצה לכם להגיע אליה, נסיעה של כ-20 דקות מהווילה.

בחצי האי איסטירה יש המון היכן לטייל, לצערי באנו לשלושה ימים שבאחד מהם ירד גשם מבול, כמו שרשמתי יש המון אטרקציות לילדים, לתרמילאים, למשפחות וכל אחד ימצא כאן מה לעשות, הנופים מדהימים של ים, חופים, הרים, כרמים והרבה ירוק וכחול לעיניים, אין ספק שיבוא יום ונחזור.

אז מה עשינו ביום הגשום הזה? נכנסנו לSPAR סופר מרקט אירופאי, קנינו ממתקים לילדים, שוקולד של מוצארט מאוסטריה, תמיד כיף להיכנס לסופר מקומי. בדרך ראינו חנות של אינטר ספורט, מחירים זולים, נעלי נייק לטום בן 8 ב 125ש”ח בלבד, המשכנו לכיוון נמל התעופה כ- 3 שעות נסיעה, בדרך עצרנו במקדונלדס לארוחה זולה ולקינוח עוגות וקפה טעימים במק קפה שמשום מה באירופה רוב העוגות שם ממש טעימות ויש מבחר יפה.

כמובן לא לשכוח לתדלק את הרכב השכור לפני החזרה, מחירי הדלק קצת יותר זולים מישראל.

הגענו כשעה וחצי לפני הטיסה, עם 2 טרולים ותיקי גב, מרוב שטיילנו לא ממש נכנסנו לחנויות ולא הרגשנו צורך בקניות, אז הכל עלה איתנו לטיסה מבלי לחכות מאוחר בלילה במסוע המזוודות.

שדה התעופה של זאגרב היה די ריק, עברנו ביקורת דרכונים מהירה, בידוק והופ נכנסנו לדיוטי פרי הנחמד, המחירים שם סבירים וקנינו משקה אלכוהולי של בייליס בטעם וניל קינמון, שמשום מה לא ניתן להשיג בארץ – ממליצה! טעים מאד לאוהבי האיירש קרים.

בנחיתה בישראל, שוב ירדנו לפי שורות הישיבה, לפני הביקורת דרכונים, יש לחכות בעמדות אישיות של פקידים אשר בודקים את הטפסים שמילאתם 24 שעות לפני הכניסה לארץ, ובודקים טוב טוב את הדרכון כדי לבדוק שלא עברתם גבולות למדינות שהחזרה מהן מצריכה בידוד.

הגנו הביתה שמחים ומאושרים שהצלחנו לטוס בתקופה כל כך מורכבת, והכי חשוב חזרנו בריאים ושלמים ישר לעבודה ולשגרה.

עד הטיול הבא…מי יודע מתי?

תמשיכו לעקוב כאן באתר אחרי טיולים שווים או באינסטגרם שלי עם כל המסלולים והמקומות הכי שווים.

השאר תגובה

פוסטים אחרונים

חבל טירול – איזור אימסט.

איזור אימסט בחבל טירול מציע שלל אטרקציות מגוונות, האיזור קרוב מאד לכמה איזורים אטרקטיביים לטיול משפחתי, אך רוב המשפחות מגיעות למגלשות ההרים המפורסמות והאדירות! איזור